5 juni 2012

2112

Met dank aan Leo die me op het idee bracht.

Over honderd jaar, in 2112, is alle energie duurzaam. Auto’s zoeven geruisloos, reukloos en zonder fijnstof over ‘s heren wegen. De eurocrisis is nog slechts een voetnoot in de geschiedenisboekjes, Europa noch Amerika noch Azie kennen armoede. Slechts enkele Afrikaanse landen lopen nog wat achter, maar die worden intensief ondersteund door China, een land dat inmiddels een voortrekkersrol speelt op het gebied van de mensenrechten.

Overal heerst godsdienstvrijheid en secularisme. Door dat iedereen vrij is om te geloven wat hij wil, is de reden voor godsdienststrijd bijna volkomen verdwenen.


De gemiddelde werktijd bedraagt 20 uur in de week. Wie niet werken wil, hoeft niet. We krijgen bezoek uit outer space, omdat de bewoners aldaar erkennen dat we er eindelijk aan toe zijn. We worden gemiddeld 150 jaar oud. Ik lig op mijn sterfbed en sluit mijn ogen met een tevreden glimlach.

I have a dream.

7 opmerkingen:

  1. Ik heb altijd geleerd dat je een doel voor ogen moet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja het inflatiebegrip duurzaam. Weet je wat al heel 2112-traumhaftduurzaam is: De Plofkip

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat artikel is het toppunt van cynisme.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het spijt mij oprecht als ik een modebegrip heb gebruikt. Ik ben al zo lang weg uit Nederland dat ik daar geen gevoel meer voor heb.

    Ik bedoel gewoon energie die niet opraakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. IK heb hier al eens een commentaar achter gelaten maar dat is kennelijk de mist in gegaan. Zonde, lag zoveel bevlogenheid in.....

    BeantwoordenVerwijderen