28 april 2011

Hoezee!

Wat zou dat kosten?

Een van de twee belangrijkste verbindingswegen van Erfurt naar de snelweg wordt 24 uur gesperd afgesloten.

Het vliegveld van Erfurt wordt 24 uur gesperd gesloten. Alle geplande vluchten voor die dag komen te vervallen.

Om een persoon en zijn begeleiding met 6 (zes) helikopters van het vliegveld naar het stadcentrum van Erfurt te vervoeren. Dat is een afstand van minder dan 10 kilometer.

Link

Omdat deze persoon nog een bezoek aan Eichsfeld brengt, uiteraard per helikopter, en daar veel publiek op afkomt, wordt een complete snelweg, de A38, in 1 richting gesperd afgesloten en vrijgegeven voor voetgangers en parkeermogelijkheden.


De organisatie om deze persoon is zo stinkend rijk dat ze het waarschijnlijk zelf zouden kunnen betalen, maar schijnbaar wordt het algemeen belang gediend met zijn bezoek, alhoewel het bekend is dat 70% van de bevolking van mening is dat deze persoon vergelijkbaar is met een vriendelijke oom die zich verkleed als Sinterklaas.


De Paus komt naar Erfurt op 23 en 24 september.

22 opmerkingen:

  1. Gelukkig is het de Paus, ik had al het idee dat Khadaffi even langs kwam......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanmiddag hebben ze op de radio voor de grap gevraagd aan de mensen in de binnenstad van Erfurt wat die ervan vinden dat ze een week lang hun huis moeten verlaten. #Duitsehumor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zal ik er van zeggen? Ik nogal tegen de kerk in zijn geheel dus...

    Rob A.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gesperd komt van het werkwoord (open)sperren?

    Ik dacht altijd dat die 30% konfessionellen in het osten evangelisch waren. Als het goed is komt er niemand opdagen uit Luther-Heimat. Maar Paus-Heimat Beieren is dichtbij natuurlijk.

    Wij hebben ooit 1 jaar en 2 weken een Paus geleverd (Adrianus VI, 1522) en die wordt ons ook nog eens ontstolen als Duits binnen het Heilige Rooms Rijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens de MDR heeft het laatste staatsbezoek van de paus aan Engeland 24 miljoen gekost.

    "Redelijk absurd" van Marjan hierboven treft het geloof ik nog het best ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Coco: Ich glaube ich habe mich geirrt.

    Wolters: sperren = wijd uit elkaar zetten

    Maar ook:

    spertijd - tijd waarin iets is verboden.

    Het juiste woord is dus afsluiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als we nou net doen of de paus komt, en het geld er vast voor reserveren. En dan zeggen we op het laatste moment af, bijvoorbeeld omdat we bij nader inzien de veiligheid niet kunnen garanderen. En dan nemen we die 24 miljoen en leggen daar een paar mooie fietspaden van aan en reparen de kapotte straten in Erfurt. Dat is kreatives wirtschaften.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 'Waarschindijk' moest 'Waarschijnlijk' zijn. Gewoon dom getikt. Dus niet denken dat ik een noord-Erfurtsdialect immiteerde. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vroeger werd er wel eens iets g e s p e r r t g e d r u c k t .

    Maar ach, dat gezeur over die centjes altijd. Geld is er toch voor om uit het raam gegooid te worden? ‘Nou, maar dan weet ik wel wat leukers wat je daarmee kan doen!’ Ja ja, maar die andere mensen krijgen ook hun race circuit of hun Erlebnisbad. Als je je gaat afvragen wat een zinvolle geldbesteding is komen er meer vragen op dan je ooit zult kunnen beantwoorden. Of je krijgt ruzie met anderen. Nee, gewoon weggooien dat geld, dan ben je van een hoop gezeur af.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja maar, ja maar, ja maar, voor het repareren van de straten is er geen geld, wordt altijd gezegd. En dat in het land dat leeft van de auto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met die kosten is het vrij simpel. Laten de gebruikers dat zelf ophoesten. Dus alle kosten van de Paus via collectes en schenkingen aan de RKerk en voor de straten via wegenbelasting, die voor een grootdeel in de brandstofprijs kan. Daarbij horen natuurlijk alle kosten. Dus de RKerk betaalt ook voor ontregeling van het economisch verkeer en beveiliging en de wegenbelasting betaalt de milieukosten, ruimtekosten en smeriskosten die het veroorzaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Volgens mijn informatie betalen alle automobilisten in Duitsland al via de literprijs hun wegenbelasting. Er zouden dus wel degelijk goede wegen van aan te leggen zijn dunkt mij. Daarbij worden sommige huiseigenaren daar door gemeenten aangeslagen voor de kosten van nieuw asfalt voor hun deur. Kom daar maar eens om in het belastingparadijs Nederland. Waar men net als in Duitsland het binnengegraaide belastinggeld het liefst besteedt aan 'leuke dingen voor de mensen', maar dan wel andere mensen dan zij die het geld opbrachten. Kortom er zijn niet zo veel verschillen tussen al die landen. Men gedraagt zich als Robin Hood en karakteriseert zelfs armen als rijken om de rooftocht te legaliseren die we belastingdruk noemen. Overigens heb je zo niewe fietspaden. Gewoon stemmen op de wereldvreemde Grunen en we zijn snel terug in de tijden van de Flinstones. Maar de fietspaden zijn dan vermoedelijk prachtig. Ik zie ze al voor me, F-Bahnen, waar je met je fiets onbeperkt hard mag fietsen......met dank aan de linkse dramlobby...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Leo: Je stemadvies heb ik opgevolgd, de Grünen zijn de enige partij die überhaupt het woord "fietspaden" in het verkiezingsprogramma hebben staan. Jammer genoeg hebben niet genoeg mensen hetzelfde gedaan, want er verandert niets. Zo eenvoudig als je het voorstelt is het dus niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Bob - Wellicht doorzien anderen in Duitsland de ellende die op ze af zou komen als die Grunen aan het bewind komen. Maximum snelheden op de Autobahnen terug naar 80km/u, ICE-treinen met 30km langs de perrons, windmolens op alle heuvels en bergen, zonnecollectoren op de skihellingen, Flinstone-keukens zonder stroom en ga zo maar door....De gemiddelde Duitser is daar te nuchter voor en als hij dan de fietspaden moet ontberen zal het hem/haar Wurst zijn. Gelukkig maar, want ik kom er nu nog graag....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. In Zwitserland zijn er wel fietspaden, ook zonder Groenen. Het kan dus wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zelfs in Duitsland zijn er steden waar men verstandig is en het nut van fietsverkeer inziet, zoals Berlijn of de kampioen Fahradstadt Münster.

    En Leo, tegen de tijd dat het barrel olie 500 dollar kost zullen nog een aantal mensen tegen heug en meug op de fiets stappen, en ze zullen zich er GOED bij voelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tussen Göppingen en Schwäbisch Gmünd ligt al jaren een prachtig hogesnelheidsfietspad. Dus ook zonder de Groenen deed men al verstandige dingen in BaWü. Tübbingen doet niet onder voor Münster waar het het fietsgebruik per inwoner betreft. In de afgelopen jaren heb ik in dat bondsland geen ICE of ICE-baan gezien. Om dat van de grond te krijgen zouden ze toch eens moeten spieken bij de Fransen. Hoeft ook niet. Het is zonde om door zulk mooi landschap te razen zonder er ook maar iets van te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nog een gruwelfoto om het vertekende beeld van Leo een beetje bij te stellen. (Gaat nooit lukken, maar ach.)

    http://www.flickr.com/photos/eagle1effi/404617880/

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Als de Arabische revolutie Saoedi-Arabië bereikt kan die barrelprijs heel snel oplopen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Brrr. de BRD onder de Grunen, het blijft een angstbeeld. Net als Nederland onder de GroenLinksen en Rozeroden. Altijd maar dat geknot op leuke dingen voor de mensen, dat vreselijke toekomstbeeld van jezelf vernietigen als je geniet van iets leuks. Dat vingertje dat steeds maar weer wordt opgehouden en die vermoeidende discussies. Ik wens iedereen die zo graag oin zijn eigen dorp of net daarbuiten wil fietsen veel succes. De auto en het vliegtuig maakten de wereld klein, als die er niet meer zijn stort de economie pas echt in elkaar. Een leuk uitje naar Duitsland zit er niet meer in, Parijs is te ver. Die barrels olie hebben nl. ook een directe invloed op de prijs van ons gas of de elektriciteit. De verwarming en stroom worden dan ook onbetaalbaar. Alternatief; fietsen om stroom op te wekken en om de drie meter een windmolen. Heerlijk vooruitzicht, waar de Groenlinkse en Grune lobby een orgastisch gevoel bij lijkt te krijgen. Ik niet. Ik strijd voor snelwegen, desnoods i.c.m. met HSL/ICE-lijnen dwars door een landschap als het moet om de mensheid mobiel te houden. Links wil open grenzen? Prima, maar al die mensen moeten zich verplaatsen. Leuk al dat landschap, maar kijk even in China, Rusland of Turkije hoe men daar omgaat met datzelfde landschap als er waterkrachtcentrales moeten komen voor stroomopwekking. Hoezo historie??? Nee, fietsen moet kunnen, maar het moet niet leiden tot een teruggang naar de middeleeuwen...

    BeantwoordenVerwijderen