30 juli 2010

Mijn mislukte relaties

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mooi niet dus.

7 opmerkingen:

  1. Altijd prettig als mensen daar duidelijk in zijn. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het laat meer aan de fantasie van de lezer over. Echte schrijvers doen dat ook, heb ik gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij je blog over The Love Parade valt niet te reageren om e.o.a. reden. Maar ik voel wel de behoefte dat te doen. Het evenement in Berlijn had altijd een grote aantrekkingskracht op mij. De dreunende beat, de mooiste mensen die dansten en van elkaar of zichzelf genoten. Natuurlijk pillen en drankjes zorgden voor de nodige effecten. Het liep uit de hand. Dus werd het evenement gestopt en 'verkocht' aan het Ruhrgebied. Met de dramatische effecten van vorige week als grande finale. En wat doet men dan? Men stopt de Love parade, nooit meer een dergelijk feest. Complete waanzin natuurlijk. Maar je moet wat doen als blijkt dat je als organisatie en overheid hebt gefaald. Maar in Duitsland is men nogal drastisch op dit punt. Vliegshows zijn na de ramp met een Italiaans stuntteam boven Ramstein ook in de ban gedaan. Onzinnig, maar toch. Hoe overheidsdienaren telkens weer weten weg te komen bij hun verantwoordelijkheden is ook in NL niet onbekend. Enschede, de Bijlmerramp,Volendam, Strandrellen in Hoek van Holland. Burgemeesters, ambtenaren, politiemensen, altijd draaien ze weg voor hun aandeel in falende controles, verstrekken van vergunningen en zo meer. Wel ze gemakkelijk. Onschendbaar omdat je in overheidsdienst bent. In het particuliere bedrijfsleven ondenkbaar. Zelfs de grootste baas van BP bewees dit. Hoe machtig ook, hij moest weg toen hij bleek te falen. Kom daar maar eens om bij al die politiek benoemde plucheplakkers...die gaan letterlijk en figuurlijk over lijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leo, ik weet niet wat er met de reaktiemogelijkheid aan de hand is. Bij gaat het wel, hoewel een keer de reakties niet zichtbaar waren. Ik heb jouw reaktie gekopieerd naar het bericht "Love Parade" en er zelf de volgende reaktie onder gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Begrijp ik het goed dat jij wel eens de Love Parade in Berlijn hebt bezocht? Alle Achtung. De laatste twee rockconcerten die ik bezocht heb hebben mij er voorgoed van overtuigd nooit meer midden in de massa te gaan staan.

    Ik twijfel eraan of er zo een groot verschil is tussen de overheid en het bedrijfsleven. De baas van BP moest niet weg omdat hij de ramp liet gebeuren, maar omdat hij het zo slecht deed in de PR daarna. Hij ging op vakantie zeilen, en een van zijn eerste opmerkingen in het openbaar was "Ik hoop dat mijn (!) leven zo snel mogelijk weer normaal wordt." Hij heeft een jaarsalaris meegekregen en en een nieuwe baan die net zo lucratief is als de vorige.

    VWB de Love Parade: Een groot evenement vraagt om een grote organisator. Blijkbaar hebben zowel de stad Duisberg als de particuliere organisator de zaak onderschat, met in dit geval dramatische gevolgen. Schuld is hier grootheidswaanzin gepaard hebzucht.

    BeantwoordenVerwijderen