23 januari 2010

Padje aaien

Das is ja soo süüß...

9 opmerkingen:

  1. Je hebt het gelabeld onder humor?

    Ik heb echt met open mond naar dit filmpje zitten kijken, wist niet dat padden zo'n hoog aaibaarheidsfactor hadden, dit padje gedraagt zich tenminste net als mijn vroegere katjes, tegendruk geven als je gestreeld wordt. Heel lief filmpje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In mijn tuin heeft Pietje de Pad gewoond. Pietje zat vaak naast de buitendeur in een plantvak, onder een afhangend stukje muur. Hij (zij?) was allesbehalve schuw maar niet zo aaibaar als boven.
    In de schemer, in het donker kon de tuin krioelen van de padden, maar Pietje was herkenbaar door zijn hangplek.
    Ik heb containers die een keer per week op straat geleegd worden. Voordat je de grijze of de groene verplaatst moet je even checken of er geen pad onder zit waarmee je een enorme smeerboel kan voorkomen. Je moet op zomerse dagen ook controleren of er geen pad of ander levend wezen op de drempel van de deur zit voordat je die dichttrekt want een ontploffende pad is geen fijn geluid.

    Je herkent het vast: later dan je van plan was de deur uit, de rij containers op straat zien en denken "Oh shit de mijne zit ook vol." Voordeur weer openen, een race tegen de klok door het huis, in vliegende vaart achter- en tuindeur ontgrendelen, de g-container laten tollen om er vervolgens een spurt naar de straat mee te nemen.
    Een mindful moment later zie je dat je verdomme wéér een pad te grazen hebt genomen. Een gecrasht onderlijfje dat je voor de keuze stelt: de natuur z'n werk laten doen of de platte schep uit de schuur halen voor een genadeslag.

    Het ergste was: Pietjes hangplek bleef vanaf die rampzalige ochtend leeg.

    RIP Pietje, ik stem op 3 maart PvdP (Partij voor de Padden). En als ik een kaarsje brand voor al de lieverds die er niet meer zijn besteed ik ook een momentje aan jou Pietje. En aan Flappie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Overigens is het niet mijn filmpje, maar ik vond het zo mooi, dat ik het hier geplaatst heb.

    @Anonym (OZ?), een ontploffende pad?! Brrr. Ik zou wel de genadeslag geven.

    @Assyma: Ik heb geen kategorie 'lief', misschien maak ik die nog.

    Vandaag heb ik geschaatst op natuurijs! Er komt nog een blog met plaatjes en bewegende beelden van. 't Is anders dan in Nederland, dat kan ik alvast verraden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoezo anders? jullie schaatsen toch niet ondersteboven mag ik hopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een pad die met een vinger in hogere sferenwordt gebracht? Het moet niet gekker worden. Zitten die beesten niet vol met wratten dan? Daarmee houden ze natuurlijke vijanden van zich af, maar zijn ook voor de mens niet helemaal vrij van zonden. Die vinger ziet er straks heel anders uit. Dat krijg je ervan als je niet veilig vrijt natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig filmpje. Intrigerende beesten die padden.
    Leo, mijn kinderen zijn in de zomer dag in dag uit in de weer met padden. De meeste soorten zijn volkomen ongevaarlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oz (en niet anoniem!)23 januari 2010 om 16:37

    dus ik kan zomaar een pad aaien onder bang te zijn voor het gif?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oz, ja, ze zijn giftig maar voor een mens is het niet gevaarlijk om ze te aaien.
    Het kan zijn dat je huid iets geïrriteerd raakt maar je loopt er geen ziektes van op, niet van Nederlandse padden tenminste.
    Het is verstandig om niet in je ogen te wrijven, je handen te wassen na afloop en ik zou als ik jou was de pad ook niet opeten.

    Eén van mijn dochters had als klein kind een keer zeven padden in haar onderbroekje gestopt zodat ze haar handen vrij had om er nog meer te vangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Padden giftig? Aha. Iets minder giftig dan een mug, als ik het goed begrijp.

    BeantwoordenVerwijderen