11 mei 2008

Verstrooid en Berlijn

Vroeger werd ik wel de verstrooide professor genoemd. Zo iemand die altijd met zijn neus in de boeken zit en weinig kontakt met de realiteit heeft. Intussen is dat aardig verbeterd, tenminste dat dacht ik. Totdat ik er vorige week op gewezen werd dat mijn paspoort al een maand verlopen is toen ik me bij een nieuwe bank wilde aanmelden. Nou ja dacht ik, geen probleem, dan neem ik mijn rijbewijs als identificatie. En die is dus ook verlopen sind twee maanden. En alsof dat nog niet genoeg was ontdekte ik twee dagen later dat ik mijn EC-kaart kwijt was.

Met de hulp van mijn vriendin ben ik erop gekomen dat ik met die kaart sigaretten gekocht had bij de pizzeria en ziedaar, ik had mijn kaart in de automaat vergeten en ze hadden hem voor me bewaard (een week lang!). Toen ik navroeg of ze mijn kaart misschien hadden gevonden was het antwoord: Welke wilt U hebben, we hebben hier een hele verzameling...

Om mijn paspoort te verlengen zonder naar Nederland te reizen moet ik naar een Nederlandse ambassade of een consulaat. Dat is bijvoorbeeld in Berlijn. En zo hebben we een goede aanleiding om het Pinksterweekend naar Berlijn te gaan en daar twee dagen 'aus zu spannen'. We nemen de fietsen mee, de weersverwachting is perfekt, ik denk dat we het Volkspark Humboldthain gaan bezoeken (met Freibad). Ik wens allen een prettig Pinksterweekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten