23 april 2008

Update joggen

Ik jog nog, hoewel de laatste tijd maar een keer per week. (Daarvoor speel ik tegenwoordig ook een keer per week squash).

Twee maanden geleden (zie oude blog) liep ik 5 km in 40 minuten, dat is dus 7,5 km/uur. Zoals ik daar ook al vertelde, probeer ik altijd te lopen met een hartslag van ongeveer 140, afgezien van tussensprintjes als ik daar zin in heb. Het voordeel van dit niveau is dat het LEUK blijft; ik loop eigenlijk nooit met mijn tong op mijn schoenen en ik heb altijd het gevoel dat ik het niet overdrijf en soepel loop.

Ik heb in de loop van de tijd de afstand verhoogd en loop nu een uur. In dat uur loop ik 8 km, dus dat is ook een kleine verhoging van de snelheid. Mijn plan was om van de zomer 5 km in een half uur te lopen. De planning is nu iets veranderd om ik toch meer geneigd was de afstand dan de snelheid te verhogen. Echter, omdat langer dan een uur te lopen wel erg tijdrovend wordt, blijf ik nu bij deze tijd en ga langzaam de snelheid proberen op te voeren. Om aan 10 km in een uur te komen vrees ik dat echter dat toch wel meer dan een keer in de week moet lopen. Vooruit, dan loop ik vanavond maar nog een keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten