23 maart 2008

Jongleren en zurück in die Heimat

Een hobby kun je het niet noemen, daarvoor doe ik het te weinig. Maar het is leuk, het ontspant, en het geeft voldoening als je iets nieuws geleerd hebt. En je kunt er indruk mee maken op kinderen en sommige volwassenen. Hier zijn 2 filmpjes die mijn zoon vandaag met zijn nieuwe fototoestel heeft opgenomen. Het lijkt misschien niet zo, maar in het eerste filmpje gebruik ik maar 2 ballen. Het tweede filpje is met drie ballen in een patroon dat 'tennis' heet. Dat betekent dat een bal (steeds dezelfde) altijd buitenom gaat.

(Het schijnt niet te werken. Bij het editen kan ik de filmpjes nog zien, maar als ik de site daarna oproep, zijn ze niet meer te zien. Misschien ligt het ook aan mijn pc. Kan iemand de filmpjes zien?)




En hier is een voorbeeld van hoe het eigenlijk hoort, Anthony Gatto op jonge leeftijd. De beste jongleur ter wereld

De komende week ben ik samen met mijn zoon in Nederland. Ik ga ondere andere een ligfiets huren; wilde al een hele tijd kopen maar ze zijn zo duur. Als hij me bevalt koop ik hem. Hopelijk zit het weer een beetje mee.

4 opmerkingen:

  1. Ja Bob koop maar nieuwe computer want ik kan de filmpjes zonder problemen zien.
    Ik zal ook eens een paar filmpjes maken van mijn jongleur kunsten, kan je nog een paar nieuwe simpele trucken zien. Eentje die wel leuk is is wanneer je met 1 hand twee ballen opgooit (niet te gelijk natuurlijk) en de derde bal in je hand houd en met hand en al op en neer beweegt paralel met 1 van de twee ballen uit de andere hand.
    Niet moeilijk als je twee ballen met 1 hand kunt maar wel een leuk effect.
    Heb ik jou nooit eens mee ligfietsen genomen in Nederland? Ik heb dat een paar keer gedaan bij zo'n verhuur bedrijf in de duinen in Noord-Holland.
    Wel even wennen in het begin. Het is bijna weer opnieuw leren fietsen maar je leert het wel sneller.
    Veel plezier.

    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, wij waren nog niet ligfietsen. Ik heb in Duitsland een keer proefrit gemaakt, maar die fietsen die ze hier verkopen beginnen bij 2000 euro. Dat was op een fiets met onderstuur. Ik ga nu kijken naar een Sinner Spirit, is in de aanbieding van 1560 voor 1395.
    Ondertussen heb ik ook de filmpjes 'gerepareerd'. Dat is een systeemfout. Ik heb in een forum gelezen hoe je de html-code kunt aanpassen zodat het werkt, en zie daar.
    Ik zit nu in Amsterdam bij mijn neef achter de computer en het weer is pet (natte sneeuw). Morgen moet het beter worden volgens het weerbericht. We zullen zien wat het wordt.

    Groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die neef is Eric neem ik aan? Doe hem maar de groeten van me.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jongeman ik kan de filmpjes óóóók zien.
    Wat een jong knulletje ben je toch eigenlijk nog. ~proest~



    snap je nu waarom sommigen lijfeigenen hebben?

    BeantwoordenVerwijderen